Het verhaal van Marsella (receptionist)

Marsella is receptioniste bij Kwintes in Amersfoort.

Veelzijdige functie
Als receptioniste ontvang ik de bezoekers en bied ze thee of koffie aan. Het beantwoorden van de telefoon, begroeten van bezoekers, informatie doorgeven, het maken van reserveringen en plannen van afspraken behoren tot mijn functie. Verder zorg ik, als dat nodig is, voor broodjes en koffie voor de lunch en bloemen voor collega’s bij speciale gelegenheden. Wat ik ook doe, is goed luisteren naar vragen van cliënten, zodat ik de cliënt kan doorverwijzen naar de juiste medewerker of afdeling. Ik vind het belangrijk dat ze goed en snel geholpen worden. De veelzijdigheid van mijn functie vind ik boeiend. Verschillende contacten met cliënten, bezoekers en begeleiders maken mijn werk interessant. Er komen diverse mensen voorbij aan de balie. Geen dag is hetzelfde.

Ik zie mezelf steeds meer groeien. Dit geeft mij een trots gevoel in de zin van: “Yes I can”

Trots gevoel
Wat mijn werk spannend maakt is dat ik soms met agressie te maken heb. Recentelijk heb ik samen met collega’s de cursus “Omgaan met agressie en geweld” gevolgd. Hierdoor heb ik goede handvatten gekregen om in dit soort situaties te handelen; wat te zeggen en wat niet.  

Dit is mijn eerste functie als receptioniste, hiervoor werkte ik in thuiszorg. Ik hielp mensen thuis met hun huishouden. Het was met name schoonmaakwerk en dat gaf me onvoldoende uitdaging. Ik liet me omscholen tot receptioniste. Ik ervaar in dit werk veel meer uitdaging en het gaat goed! Ik word goed begeleid en op weg geholpen door mijn directe collega’s. Gelukkig kan ik de taken steeds meer zelfstandig uitvoeren zoals de reserveringen, bloemen bestellen enz. Hierdoor krijg ik verantwoording en ik zie mezelf steeds meer groeien. Dit geeft mij een trots gevoel in de zin van: “Yes I can”.

Een goede balans tussen zakelijk en informeel
Kwintes is een goede werkgever. Destijds heb ik voor deze organisatie gekozen, omdat het een zorginstelling is en dit past goed bij mij. Ook kan ik leren van collega’s die werken op het centraal bureau van Kwintes. Op het regiokantoor is het wat informeler en amicaler. De combinatie tussen het zakelijke en informele vind ik prettig. Binnen Kwintes werken we zorgvuldig met mensen, zowel met cliënten als met medewerkers. Als er bijvoorbeeld een incident heeft plaatsgevonden dan is de leidinggevende heel snel betrokken om te kijken hoe het met je is en of je erover wil praten. Daaruit blijkt goede zorg voor medewerkers. Ik heb de wens om nog een lange tijd bij Kwintes te blijven werken. Voor mijn eerste baan als receptioniste ben ik in ieder geval goed getraind door Kwintes.

“Voor mijn eerste baan als receptioniste ben ik goed getraind door Kwintes”

 

 

Staf & leidinggevendLocaties voor Staf & leidinggevend